Facebook Pixel
• CANNONDALE • YETI • EVIL • IBIS •
Min kundvagn

Mini Cart

Köpvillkor

KÖPVILLKOR 

KONTAKT  

ÖPPETTIDER: Mån-Tor: 11-19, Fre: 11:18, Lör: 11-15, Sön: Stängt för cykling
TELEFON: +46 (0)73-57 57 358
MAIL: hej@rule58.se
Vi svarar i telefon och mail normalt inom våra öppettider. Mail besvaras normalt inom 24h. Självklart är du alltid välkommen in till butiken också!

 

ALLMÄNT

För att få handla av oss måste du vara över 18-år eller ha målmans tillstånd. Vi kan ej garantera att en artikel som syns på hemsidan finns i lager. Om det skulle uppstå ett fel kontaktar vi dig snarast för att hitta en lösning tillsammans. Allt material på hemsidan är skyddat enligt upphovsrättslagen och respektive upphovsman och får ej användas utanför hemsidan utan särskilt tillstånd.
Notera att färger kan uppfattas olika beroende på skärm, därför kan vi aldrig garantera att färgen matchar exakt med den faktiska produkten. 

 

FRAKT OCH LEVERANS

Rule 58 Bike Shop erbjuder frakt via DHL. Fraktkostnaden uppgår till 99 kr för tillbehör och 499 kr för kompletta cyklar och cyklelramar. Din beställning behandlas så fort som möjligt och ofta kan vi skickar din order inom en arbetsdag. Leveransen sker till ditt närmaste DHL-utlämmningställe. Om du väljer att hämta dina varor i butiken så får du ett sms när din order är redo att hämtas.

Ej utlöst försändelse debiteras med vår faktiska kostnad för frakt, emballage och returfrakt. DHL kundtjänst nås på 0771- 345 345.

Du kan spåra ditt paket med hjälp av spårningnumret som står i orderbekräftelsen du får från oss. 

 

PERSONUPPGIFTER OCH COOKIES 

Vi förstår att du som kund och användare på vår hemsida bryr dig om hur dina uppgifter registreras och delas. Rule 58 förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med gällande Dataskyddsförordning (GDPR) och annan gällande svensk dataskyddslagstiftning. Läs mer om hur vi hanterar dina uppgifter samt cookies i vår Privacy Policy, klicka HÄR. 

 

BETALNINGSALTERNATIV

Hos oss kan du betala snabbt och smidigt med debit och kreditkort via Stripe. Det totala beloppet för ordern reserveras direkt på ditt konto men dras först vid leverans av ordern, dock senast efter 5 arbetsdagar

 

PRISER OCH ERBJUDANDEN 

Priserna på hemsidan är i svenska kronor och inklusive moms. Vi reserverar oss för felskrivningar. Tillfälliga erbjudanden och kampanjer kan förekomma. För de varor som är märkta REA gäller ej Retur- eller bytesrätten. 

 

AVBESTÄLLNING OCH ÄNDRINGAR 

Om vi inte har hunnit paketerat din order finns det möjlighet att ändra den. Hör gärna av dig om du mejlar så markera mejlet med ÄNDRING i ärenderaden. 

 

LAGERHÅLLNING 

Lagerstatusen på varje respektive produkt ska stämma, men ibland så kan det självklart blir fel. Om det inträffar så kontaktar vi alltid dig och rådgör hur vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt. 

 

ÅNGERRÄTT, RETURER OCH BYTEN 

Om du ångrar, vill returnera eller byta ditt köp har du rätt till 14 dagars ångerätt i enlighet med distansavtalslagen*. Hos oss på Rule 58 gäller 30 dagars retur- och bytesrätt. Din ånger-, bytes och returrätt börjar gälla från det datum paketet är mottaget/uthämtat från utlämningsställe.

Retur av varor

- Börja med att kontakta oss på hej@rule58.se och meddela önskad åtgärd.
- Varan ska skickas väl paketerad, oanvänd och oskadd. 
- Du står själv för returfrakten.
- Se till att skriva ”RETUR” på följesedeln om du vill returnera varan. 
- Skicka paketet med posten till:

RETURADRESS:
RULE 58 AB
Bobergsgatan 73
115 42 Stockholm
Det går självklart bra att returnera varan fysiskt i butiken också. 

- När vi mottagit produkten och godkänt reklamation sker utbetalning via Stripe. Notera att godkänd återbetalning tar normalt 3-5 arbetsdagar. Vid eventuell tvist följer Rule 58 ARN’s** och EU ODR’s*** rekommendationer.

Byte av varor 

- Börja med att kontakta oss på hej@rule58.se och meddela önskad åtgärd.
- Varan ska skickas väl paketerad, oanvänd och oskadd. 
- Du står själv för returfrakten.
- Se till att skriva ”RETUR” på följesedeln om du vill returnera varan. 
- Skicka paketet med posten till:

RETURADRESS:
RULE 58 AB
Bobergsgatan 73
115 42 Stockholm
Det går självklart bra att returnera varan fysiskt i butiken också. 

- När vi mottagit produkten och godkänt byte skickas den nya produkten ut så snart vi kan. Normalt inom 1-3 arbetsdagar. Vid eventuell tvist följer Rule 58 ARN’s** och EU ODR’s*** rekommendationer.

* https://www.hallakonsument.se/lagar/lagen-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/
** https://www.arn.se/ Postadress: ARN, Box 174,101 23 Stockholm
*** https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show

 

REKLAMATION 

Om produkter är bristfällig, fungerar dåligt eller är trasig ber vi dig genomföra en reklamation*. I enlighet med konsumentverket har du som privatkund 36 månaders reklamationsrätt vid påvisat fabriksfel. Tänk på att en reklamation bara omfattar ursprungliga fabriksfel på produkten. Detta inkluderar inte slitage, handhavande felanvändning  Om osäkerhet uppstår, vänligen kontakta oss först på hej@rule58.se eller +46 (0)73-57 57 358.

Kontrollera alltid ditt paket så fort du mottagit det. Om produkterna är skadade eller inte stämmer till antal så kontakta oss direkt via telefon eller mail. Om det är en transportskada på emballaget så ska det anmälas till DHL skadeanmälan inom 7 dagar. Ditt utlämmningställe ska Service Point ska hjälpa dig med att göra en notering på kvittensen om skadan upptäcks där. 

För att genomföra en reklamation, följ anvisningarna: 

Maila information om önskad reklamation till hej@rule58.se. Bifoga bilder samt beskrivning på problemet med produkten. Efter att vi mottagit din förfrågan om retur eller reklamation kommer du att kontaktas via mail för vidare instruktioner angående ditt ärende. Detta tar normalt 1-3 arbetsdagar. 

Vid godkänd reklamation ska produkt returneras till oss.


RETURADRESS:
RULE 58 AB
Bobergsgatan 73
115 42 Stockholm

När vi mottagit produkten och godkänt reklamation sker utbetalning via Stripe. Notera att godkänd återbetalning tar normalt 3-5 arbetsdagar. Vid eventuell tvist följer Rule 58 ARN’s** och EU ODR’s*** rekommendationer.
Skicka all information till: hej@rule58.se 


Notera att du som kund ansvarar för för produkten och dess skick tills dess att den mottagits av oss igen, vilket innebär risk för skada vid frakt och hantering. Produktens förpackning räknas också som en del av produkten och ska också förbli intakt utan några skador. Därmed rekommenderar vi att du packar produkten väl, förslagsvis i samma paket som produkten ursprungligen kom i.

Vid frågor och funderingar kan du kontakta oss på hej@rule58.se eller +46 (0)73-57 57 358. 

* https://www.hallakonsument.se/konsumentratt-process/reklamera-felaktig-vara/ 
** https://www.arn.se/ Postadress: ARN, Box 174,101 23 Stockholm
*** https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show