RULE58 KÖPVILLKOR

#1 ALLMÄNT

Rule 58 AB säljer cyklar, cykelprodukter och tillbehör inom cykling inom Sverige i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (Lag (2005:59). För att få handla av oss måste du vara över 18 år eller ha målmans tillstånd.

BOLAGSUPPGIFTER
Registrerat bolagsnamn: Rule 58 AB
Organisationsnummer: 559233-4832
Fysisk adress: Spanielgatan 2, 115 48 Stockholm, SVERIGE
Mailadress: hej@rule58.se
Telefonnummer: +46 (0) 73-575 73 58

Du är varmt välkommen att kontakta oss på mail eller telefon. Vi svarar normalt inom butikens öppettider. Klicka HÄR för att se våra tider.

Allt material på hemsidan är skyddat enligt upphovsrättslagen och respektive upphovsman och får ej användas utanför hemsidan utan särskilt tillstånd.
Notera att färger kan uppfattas olika beroende på skärm, därför kan vi aldrig garantera att färgen matchar exakt med den faktiska produkten.

#2 PRISER OCH ERBJUDANDEN

Alla priser visade på denna hemsida är i svenska kronor (SEK) och inklusive moms på 25%, exklusive serviceavgifter på 12% moms. Vi reserverar oss för felskrivningar. Vi erbjuder idag enbart köp i svenska kronor inom Sverige.

I kassan kan du se fullständigt pris på din order inklusive moms samt fraktkostnad. Eventuella extra avgifter och/eller rabatter visas också i kassan. 

Tillfälliga erbjudanden och kampanjer kan förekomma. För de varor som är märkta REA gäller ej Retur- eller bytesrätten. 

#3 BETALNINGSALTERNATIV

Betalning sker via Dintero Checkout. Du kan välja kortbetalning (Visa, Mastercard, Maestro), faktura och delbetalning på 3-36 månader (Walley) samt Swish. Du genomför köpet på vår webbsida, innan du får välja betalmetod via Dintero.
Vid faktura och delbetalning tas sedvanlig kreditprövning ut av Walley via Dintero. Vald betalmetod aktiveras i samband med leverans av order. 

Du kan ta upp till 12 månader räntefri delbetalning eller ta upp till 36 mån delbetalning med ränta. För att läsa fulla detaljer kring delbetalning, se Walleys villkor HÄR

#4 PERSONUPPGIFTER OCH COOKIES

Vi förstår att du som kund och användare på vår hemsida bryr dig om hur dina uppgifter registreras och delas. Rule 58 förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med gällande Dataskyddsförordning (GDPR) och annan gällande svensk dataskyddslagstiftning. Läs mer om hur vi hanterar dina uppgifter samt cookies i vår integritetspolicy, klicka HÄR.

#5 FRAKT OCH LEVERANS

Rule 58 Bike Shop erbjuder frakt via DHL inom Sverige till svensk adress. Fraktkostnaden uppgår till 99 kr för komponenter och tillbehör och 499 kr för kompletta cyklar, cyklelramar och skrymmande paket. Du kan se ditt fraktpris i kassan innan checkout. Din beställning behandlas så fort som möjligt, men notera att din order hanteras i fysisk butik där vi även har försäljning och service. Därmed kan det ta lite extra tid att packa din order ibland. Normalt skickar vi din order inom en till två arbetsdagar. Leveransen sker till ditt närmaste DHL-utlämningställe. Om du väljer att hämta dina varor i butiken så får du ett sms när din order är redo att hämtas. Du kan spåra ditt paket med hjälp av spårningnumret som står i orderbekräftelsen du får från oss. 

Ej utlöst försändelse debiteras med vår faktiska kostnad för frakt, retur och lagerkostnad.

Vid frågor kring skickad leverans rekommenderar vi i första hand DHL's egna kundtjänst. DHL kundtjänst nås på 0771- 345 345.

#6 ÅNGERRÄTT, RETURER OCH BYTEN

Om du ångrar, vill returnera eller byta ditt köp har du rätt till 14 dagars ångerätt i enlighet med distansavtalslagen*. Hos oss på Rule 58 gäller 30 dagars retur- och bytesrätt. Din ånger-, bytes och returrätt börjar gälla från det datum paketet är mottaget/uthämtat från utlämningsställe.
OBS: Notera att även kartong, emballage och annan förpackning avses vara en del av en produkt och ska därmed likväl som själva produkten vara i ursprungligt gott skick vid retur. 

Retur av varor

- Börja med att kontakta oss på hej@rule58.se och meddela önskad åtgärd. Ange alltid ordernummer i mailet.
- Varan ska skickas väl paketerad, oanvänd och oskadd. 
- Du står själv för returfrakten.
- Se till att skriva ”RETUR” på följesedeln om du vill returnera varan. 
- Skicka paketet med posten till:

RETURADRESS:
RULE 58 AB
Spanielgatan 2
115 48 Stockholm
Det går självklart bra att returnera varan fysiskt i butiken också. 

- När vi mottagit produkten och godkänt reklamation sker utbetalning via Dintero. Notera att godkänd återbetalning tar normalt 3-5 arbetsdagar. Vid eventuell tvist följer Rule 58 ARN’s** och EU ODR’s*** rekommendationer.

Byte av varor 

- Börja med att kontakta oss på hej@rule58.se och meddela önskad åtgärd. Ange alltid ordernummer i mailet.
- Varan ska skickas väl paketerad, oanvänd och oskadd. 
- Du står själv för returfrakten.
- Se till att skriva ”RETUR” på följesedeln om du vill returnera varan. 
- Skicka paketet med posten till:

RETURADRESS:
RULE 58 AB
Spanielgatan 2
115 48 Stockholm
Det går självklart bra att returnera varan fysiskt i butiken också. 

- När vi mottagit produkten och godkänt byte skickas den nya produkten ut så snart vi kan. Normalt inom 1-3 arbetsdagar. Vid eventuell tvist följer Rule 58 ARN’s** och EU ODR’s*** rekommendationer.

* https://www.hallakonsument.se/lagar/lagen-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/
** https://www.arn.se/ Postadress: ARN, Box 174,101 23 Stockholm
*** https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show

#7 REKLAMATION

Om produkter är bristfällig, fungerar dåligt eller är trasig ber vi dig genomföra en reklamation*. I enlighet med konsumentverket har du som privatkund 36 månaders reklamationsrätt vid påvisat fabriksfel. Tänk på att en reklamation bara omfattar ursprungliga fabriksfel på produkten. Detta inkluderar inte slitage, handhavande felanvändning  Om osäkerhet uppstår, vänligen kontakta oss först på hej@rule58.se eller +46 (0)73-57 57 358.

Kontrollera alltid ditt paket så fort du mottagit det. Om produkterna är skadade eller inte stämmer till antal så kontakta oss direkt via telefon eller mail. Om det är en transportskada på emballaget så ska det anmälas till DHL skadeanmälan inom 7 dagar. Ditt utlämningställe eller Service Point ska hjälpa dig med att göra en notering på kvittensen om skadan upptäcks där. 

För att genomföra en reklamation, följ anvisningarna: 

Maila information om önskad reklamation till hej@rule58.se. Bifoga bilder samt beskrivning på problemet med produkten. Efter att vi mottagit din förfrågan om retur eller reklamation kommer du att kontaktas via mail för vidare instruktioner angående ditt ärende. Detta tar normalt 1-3 arbetsdagar. 

Vid godkänd reklamation ska produkt returneras till oss.

RETURADRESS:
RULE 58 AB
Spanielgatan 2
115 48 Stockholm

När vi mottagit produkten och godkänt reklamation sker utbetalning via Dintero. Notera att godkänd återbetalning tar normalt 3-5 arbetsdagar. Vid eventuell tvist följer Rule 58 ARN’s** och EU ODR’s*** rekommendationer.
Skicka all information till: hej@rule58.se 

Notera att du som kund ansvarar för för produkten och dess skick tills dess att den mottagits av oss igen, vilket innebär risk för skada vid frakt och hantering. Produktens förpackning räknas också som en del av produkten och ska också förbli intakt utan några skador. Därmed rekommenderar vi att du packar produkten väl, förslagsvis i samma paket som produkten ursprungligen kom i.

Vid frågor och funderingar kan du kontakta oss på hej@rule58.se eller +46 (0)73-57 57 358. 

* https://www.hallakonsument.se/konsumentratt-process/reklamera-felaktig-vara/ 
** https://www.arn.se/ Postadress: ARN, Box 174,101 23 Stockholm
*** https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show 

#8 LAGERSALDO

Normalt stämmer lagersaldona på hemsidan i enlighet med faktiskt fysiskt saldo, men försäljning sker såväl på vår hemsida som i vår fysiska butik. Vid eventuell slutförsäljning av produkt så åtar vi oss att kontakta dig så snart som möjligt för att finna lämplig lösning på detta.